Side nav buttonsContactFundingResourceFAQBACK
30. Nov.

Jeg er kommet ombord i det første fly og skal flyve i en og en halv time, herefter kom jeg i en anden og vi fløj i 11 timer fra London til Hong Kong - det var dødsygt.

01. Dec.

Så er vi landet i Hong Kong hvor jeg kige på butikker i lufthavnen, nu skal jeg i en flyver mere VAAA - der skal jeg flyve i 12 timer, det er ikke cool.

02. Dec.

Vi er landet i Auckland, og skal om lidt videre med det sidste fly til Christchurch - heldigvis ! Vi tog en taxi til hotellet.

03. Dec.

Så har vi fået fat på et mobilhome og vi kørte ud til en strand. Jeg løb op på en kæmpe sten og så der lå en sæl 1 meter fra mig, jeg løb så hurtigt væk at min hat faldt af !!

04. Dec.

Vi skal ud på havet og se på hvaler. Jeg ørlede fordi båden vippede ret vildt. Hvalen vi så var en kaskelot hval, den kan blive op til 18 meter lang.

05. Dec.

Vi er kommet til Abel Tasman National park og vi skulle ud at gå i Junglen i 3 timer, det var sjovt.

06. Dec.

Vi var tidligt oppe og har været ude at sejle i kajak, det var sjovt. Vi sejlede i 3 timer og vi så en sæl, den var ikke så stor . Vi så også mange fugle på en klippe. Mig og min far sejlede hen til dem men så sagde de pivdudlpiv, det lød ikke så godt. Da vi havde spist til middag kørte vi sydpå.

07. Dec.

Vi kørte ud til en park af en art hvor vi skulle svæve over en flod der var 20m ned det var sjovt, der var også en hængebro. Så kørte vi til Westport og stoppede på en campingplads, hvor vi spillede mini-golf - jeg tabte...

08. Dec.

Næste morgen fkørte vi ind i byen og mig og min mor og min søster gik rundt og kiggede på butikker og købte ind. Jeg købte et par lamax - det er sko.... Min Far var inde på en net café den samme dag. Vi kørte videre til Pancae Rocks, vi så nogle huler der sprøjtede med vand og klipperne lignede stabler af pandekager. Vi kørte videre til Hokitika hvor min mor købte et smykke som var grønt, det hedder jade, det var flot. Vi kørte til tæt på Franz Josef Gletcheren hvor vi sov ved en flot sø.

09. Dec.

Vi kørte til Franz Josef Gletcheren og gik op til den men ikke op til den men hen til den, vi så også en rigtig flot spejlsø. Og så en Kea på Parkeringspladsen

10. Dec.

Vi kørte til Fox Gletcheren der skulle mig, min far og min søster op og gå på gletcheren. Før vi gik ind på den fik vi nogle pigge til at spænde på støvlerne for så kunne man bedre stå fast, det var vildt flot. Da vi kom ned fra Gletcheren kørte vi videre mod Wanaka, men først tog jeg lige en prøve med af noget gletcher vand - jeg skulle lige se om det bliver klart når det har stået stille. Vi nåede ikke helt til Wanaka men sov midt på en åben slette.

11. Dec.

Vi kørte det sidste stykke ind til Wanaka, vi lavede et stop ved noget der hedder Puzzleworld - et helt kanon sted med alle mulige gåder, labyrinter og filmtricks. Herefter havde vi en slap-af-dag på en fed camping plads hvor der var trampolin og pool - jeg fik lavet et par flik men jeg faldt ned og ramte stangen, det gjorde nas. Om aftenen gik vi en tue i Wanaka.

12. Dec.

Vi tog fra Wanaka til Queenstown, det er en by hvor bungyjump blev "opfundet" - det skal jeg huske at prøve... Vi skulle ud og sejle i Jetboat på en flod med klipper, den lavede 360 graders vendinger. Jeg mistede min elskede hat under turen, den fløj af. Det blev dårligt vejr og vi bestemte os til at køre mod milford Sound.

13. Dec.

Vi ankom til Milford Sound sent i går aftes, det ligger meget ødeog klokken 23 stoppede generatorerne i "byen" og det blev helt mørkt. Vi stod op til en sjælden solkinsdag midt i regnskoven i bunden af Milford Sound (det regner 360 dage om året..), Milford Sound eller Fiord er 15 km lang. Vi tog på en sejltur hvor vi så delfiner, de var seje. Vi sejlede også så tæt på et vandfald så mig og min far blev våde. Efter den flotte sejltur på Milford Sound kørte vi i to dage med nogle få stop - vi så byen Dunedin og nogle mystiske runde sten, de var kommet ud gennem skrænten igennem tusinder af år. Til slut byttede vi vores camper van med en almindelig bil, og kørte fra Christchurch til Picton hvor vi overnattede fra den 15. december.

16. Dec.

Vi stod meget tidligt op for vi skulle med en færge, men da vi kom derhen fandt vi ud af at Mor og Far (mest Far...) havde booket den forkerte vej, så vi måtte blive i Picton nogle timer - vi fik spillet lidt mini-golf og fik morgenmad - og nogen læste avis...inden vi tog med den færge hvor vi kunne få plads. Da vi kom til Wellington gik vi en tur i byen - det blæste så meget at der pludselig kom et bord og nogle stole flyvene..det var sygt. Vi fandt et sted at sove tæt på Wellington.

17. Dec.

Vi kørte ned til byen, der var mange punkere som gik i sort tøj og havde neglelak på selvom det var mænd. Vi gik på et museum/tivoli (Det var National Museet/Te Papa). Vi prøvede virtuel Bungy Jump og tids maskine. Det var kanon. Vi kørte så fra Wellington til Okahune tæt ved Tongarire vulkanerne.

18. Dec.

Vi overnattede på et Bed and Breakfast hvor vi fik nybagt brød om morgenen - godt sted god morgenmad.. OG SÅ tog jeg min hat på for vi skulle op og gå på vulkaner, men det var så tåget at vi ikke kunne se noget overhovedet, men jeg fik købt mig en kasket den var sej - selvom Emilie ikke syns det. Vi kørte i en klatrehal det var sjovt og rigtig hårdt. Jeg tog en bane hvor man skal presse benene og ryggen ind mod en mur og så gå opad. Når man er deroppe skulle man skrive sit navn i toppen, jeg måtte ned igen for jeg havde glemt noget at skrive med første gang.

Næste gang er vi i Hells Gate....